Una dintre provocările principale pe care le-a adus pandemia de COVID-19 asupra companiilor a fost adaptarea acestora la modul de lucru de la distanță. Sondajele recente ne arată că numeroși angajați doresc să își păstreze în continuare acest mod de lucru. Așadar, cum se aliniază dorința salariaților cu intenția companiilor de a-și folosi spațiul de lucru? Pentru mulți, soluția este un model de lucru hibrid, care oferă flexibilitate angajaților.

Conform acestui mod de lucru, angajații lucrează de la birou o parte din timp și de la distanță în restul timpului. Fiecare companie se străduiește să dezvolte propriile modele de lucru hibrid, dar ca acestea să funcționeze, ele trebuie să fie implementate corect.

Gasiti mai jos câteva idei care vă vor ajuta în implementarea corectă a modului de lucru hibrid.

Canale de comunicare standardizate

A fi la curent cu modificarile în timp util este o provocare constantă pentru majoritatea angajaților. Pentru angajații care lucrează de la distanță poate fi și mai greu să rămână la curent, de aceea ei trebuie să știe care sunt căile de unde vin mesajele.

De exemplu, o companie poate decide să trimită toate comunicările prin Microsoft Teams în grupuri special create sau poate decide să organizeze întalniri de grup sau individuale, periodice -zilnice/săptămânale/lunare – cu membrii echipelor, indiferent de modul de lucru al acestora, prin Microsoft Teams sau Zoom.

Feedback pozitiv

Angajații trebuie să simtă cât de valoroasă este contribuția lor pentru organizație, iar aprecierea muncii lor este o modalitate excelentă de a face acest lucru.

Din păcate, nu orice metodă de apreciere este propice unui model de lucru hibrid, dacă luăm în considerare evenimente precum prânzurile, întâlnirile cu echipă, ieșirile împreună sau alte asemenea activități. Unii angajați care lucrează la distanță s-ar putea să nu poată participa la aceste adunări, de aceea, angajatorii ar trebui să ia în considerare modalități echitabile de a aprecia succesul tuturor angajaților. Metodele pot include evenimente virtuale, e-mailuri de la conducere, feedback permanent prin canalele de comunicare utilizate.

Tehnologie adecvată pentru angajații în sistem hibrid

În cazul în care parțile au încheiat un contract de telemuncă, angajatorii trebuie sa pună la dispoziția telesalariaților o tehnologie adecvată cerințelor posturilor ocupate. Ignorarea acestui aspect poate duce la o productivitate scăzută și chiar la eșecul modelului de lucru hibrid.

În plus, angajatorii vor putea decide asupra condițiilor în care suportă cheltuielile aferente activității în regim de telemuncă și dacă telesalariații vor beneficia de plata unei sume maxime de 400 lei lunar, deductibilă integral din punct de vedere fiscal, pentru acoperirea facturilor de utilități sau achiziționarea mobilierului sau echipamentelor de lucru.

Citiți articolele noastre anterioare! 

Pentru mai multe detalii vă rugăm să ne contactați!